Sunday, September 13, 2009

Global warming

Imej Matahari 5000 km


Aku nak cerita sedikit tentang kesedaran pemanasan global.Adakah kita sedar tentang pemanasan global?Kesedaran tentang pemanasan global timbul setelah aku mengikuti kursus yang di anjurkan oleh Datin paduka Syarifah mazlina Ogos lalu,banyak yang di ceritakan oleh Datin Paduka S.Mazlina diantaranya tentang pengalaman xpdcnya di kutub utara.Diantara yang buat aku terpaku ialah tentang kemunculan (Blue Ice) blue ice adalah kristal air batu yang tertanam beratus batu di bawah muka bumi menurut Datin kemunculan Blue Ice ini adalah salah satu tanda yang kita berada di akhir zaman.Kemunculan Blue ice ini adalah kerana pencairan air yang melanda kutub utara dan menyebabkan Blu Ice yang  sepatutnya berada di perut bumi telah terkeluar ke muka bumi. 

Dunia semakin panas.........

Sebagai langkah untuk mengurangkan pemanasan global aku rasa kita semua kena sedar kurangkan pencemaran kurangkan pengunaan kertas,plastik dan berhenti mencemarkan dunia.

2 comments:

  1. dunia akhir zaman? cuma kita jer yang x sedar2.. pelik kan.. kita hanya mampu kata itu dan ini, walhal kita dimana sekarang?

    ReplyDelete
  2. Kena sedar dari sekarang sayangi dunia anda

    ReplyDelete